Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Kaninpresentation #2| Grenens Made Up Fairytale "Mayden"

Publicerad 2012-07-20 04:37:44 i Kaninpresentationer,

Grenens Made Up Fairytale "Mayden"
Mayden är född den 10 juni 2008. Hon är en svartbrokad vädurskorsning efter Flamencos Gt Ch Ametist och Queen Divatrix.
 
 
Allt började med att jag och mitt yrväder Saga tog oss ut på banorna och försökte visa vad vi gick för, Tydligen inte helt osedda, för när Tina annonserade efter en hona till sin tistel och jag svarade på den annonsen visade det sej att hon haft ögonen på min Saga tidigare och faktiskt tänkt fråga mej om henne.
Det var ärligt talat rätt häftigt att en lite större uppfödare intresserade sej för min galna japantecknade tant.
 
Saga åkte till Borlänge och efter tre långa månader fick jag tillbaka, inte bara min galna tant Saga utan världens minsta Mayden också.
 
 
Mayden har alltid älskat att hoppa, hon satt fast i rak lätt ganska länge eftersom hon bokstavligt talat glädjeskuttade in i hindren så bommarna flög åt alla håll, men i krok gick det bättre där hon tvingades tänka inan hon kastade sej.
 
Mayden har alltid varit en väldigt försiktig hoppare med en jäkla massa fart, hon river aldrig i onödan och hon är fruktansvärt hindersökande.
Tyvärr är hon dock ganska liten, vilket gör att hon blir lite beroende av all hennes fart.
 
 
Hon var riktigt duktig i yngre dar, men numera är det mer allt eller inget.
Antingen kutar hon som en vettvilling genom banan eller så ligger hon och rullar sej med svansen i vädret.
 
Men när Mayden är på humör, då är det bara att hålla i hatten och kuta, för då sköter hon allt själv!
 
 
år 2010 var hon den enda av mina kaniner som skadade sej i rosvalla raset.
Hon slog ut alla framtänder i överkäken. Som tur är repade hon sej fort och det blev inte alldeles för saftigt hos vetten ( ;) ).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela