Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Tävling hela helgen lång!

Publicerad 2012-06-17 23:15:32 i Allmänt,

då har man återigen bänkat sej framför datorn efter en fullspäckad helg.
.
.
igår styrde vi Klemens mot borlänge, jag Lina och Karin.
Det började med att jag tänkt fel och packade med Isa trots att hon inte ens var anmäld, men efter lite pusslande fick hon också plats i klemens. I värsta fall hade hon fått stanna kvar i karins kaninhus men har jag väl packat med henne är det ju lika bra hon får följa med och hoppa. (Tack wkh för att ni är så snälla och låter mej efteranmäla på plats =) ).
.
.
Isa var nog den som gick bäst i spöregnet, 3+3 sprang hon på varav ett fel i finalen var mitt, blött koppel som trasslar sej är inte min grej så jag råkade rycka in henne i banan igen när hon tänkte korra ut och då var hon inte intresserad av att reda upp situationen utan skuttade in i raken. Å andra sidan är inte raken något Isa någonsin försökt förstå och har således alltid rivit den, så hon kanske skulle ha rivit den endå.
.
.
Ayla hoppade elit för första gången sedan februari, slarvig och blöt, så 8 fel senare liksom :P.
.
.
Petrus är inget fan av regn och blöta banor (ge honom torr grusplan så blir han glad). vi fick många fel i båda svåren.
.
.
Demo gick på 1+2 i första svåren, helt OK i regnet. i andra svåren gick han på 1+0 och fick en pinne.
.
.
Lea kutade som en idiot som vanligt i medelsvåren och fick 2.
.
.
Mick plockade några bommar i första lätten och gick på 1+1? i andra lätten.
.
.
Jag har inga bilder på kaninerna från tävlingen, dock kan jag bjuda på den här bilden jag tog när jag satt i bilen och försökte torka!
Tävlingen avslutades på max där vi våldtog deras "blåsare" på toaletterna, ni vet de som sprutar varmluft för att torka händerna.
.
Jag däckade kort efter att jag kommit hem och matat kaninerna, dygnar man så blir man sleten.
.
.
Men idag var det bara att kliva upp igen! Tävling i karslund!
.
Isa var glad i grunden och protestrev endast ett hinder jag tvingade henne hoppa stillastående, hade ingen korr kvar :P. I finalen visade hon att att hon må vara gammal och vis men hon är minst lika gammal och envis, 1+3 och en andraplats.
.
.
Ayla skrällde och vann på 3+1, dock bara 7 starter och lätt bana. Dock kändes hon säker så hon hade nog kunnat gå bra även på en lite större bana.
.
.
Sumo knatade runt UT i msv på 1+1? han börjar bli rätt säker. Parkbänken och gulan däremot var läskig så den fick känna på hans vrede även fast han bjöd på den. Fyran+rättuppstående bromsade jag däremot på och tvingade honom hoppa lite halvt stillatående och det var inga problem varken i grunden eller finalen.
.
.
Lea kutade på bra i lätten på 0+0 men blev slagen av syrran, så en andraplats.
Tror hon gick upp till msv i krok också men jag har sjukt dålig koll på hennes pinnar så jag måste kolla upp dom innan jag startar henne något mer.
.
.
Mick gick på 2+2.
.
.
Dravel tyckte jag hade fina ben så vi krånglade en hel del i finalen innan han fattade att vi skulle hoppa. 1+1.
.
.
Vina sprang som en skållad babian på 0+0 och vann.
.
.
Ja det var tävlingsresultaten, jag åkte hem och jobbade direkt, sen åkte jag hem och powernappade. Jag blev väckt av en dörrförsäljare vid 19 som jag sjasade iväg med ett stycke överlycklig hund på höften, frisyr på ända och morgonandedräkt från bortom helvetet *harkel*.
.
Slog på Tvn och tänkte kolla på ridsporten klockan 20, som dock började vid 20.10 då fotbollen drog ut på tiden, jag hann tänka en och annan elak tanke om fotboll (jag ska resa fram i tiden tills de har tidsmaskiner, resa tillbaka i tiden och mörda snubben som kom på fotboll och sedan resa tillbaka til min tid) innan rodsporten till slut hoppade igång.
.
Insåg dock att jag inte orkade titta på ridsporten, blev lite långtråkigt samtidigt som jag började sakna hästar lite för mycket så jag drog ut till nya kaninstallet och målade golvet. Imorgon/övermorgon lägger jag på sista lagret sedan kan jag flytta in!!.
.
Så blev det att låta Morris titta på hinder, långbent sak som verkligen tar i för kung och fosterland över 10cm!.
Han visar att han är ett Maydenbarn!.
.
Och så blev det en driva godis vid fodringen ikväll... blev lite sentimental och psyiskt nedbruten och bara älskade mina kaniner över allt annat, så pelletsen blandades ut med torkade morötter, torkade äppelblad, torkade maskrosor (både blad och blommor) och någon örtblanding. Glada djur, de fick ju paprika imorse innan vi åkte och tävlade också så idag har jag inte varit snål med käket i alla fall!.
.
.
Det var nog allt för ikväll, jag har kvälsskissat hunden och nattat kaninerna så nu kan jag gå och lägga mej lite när jag känner för det. Bilderna på Isa och Ayla har Gabriella Ledin fotat :)
.
.
Peace Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela