Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

kakor och inget liv

Publicerad 2012-11-28 01:34:34 i Allmänt,

det här är i allra högsta grad en kaninblogg, men bara för att jag bakade världens godaste kakor idag igen så ska ni få receptet!
 
100g smör
2dl socker
1 ägg
2,5dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
100g hackad choklad
0,5dl hackade hasselnötter
1dl havregryn
blanda smör och socker och rör sedan ner ägget, blanda mjöl, bakpulver och vaniljsockret och rör sedan ner det i degen. rör sist ner chokladen, nötterna och havregrynen och lägg ut kakorna på en plåt med bakplåtspapper, de flyter ut ganska mycket så lägg dem inte för tätt, sedan in i ugnen på 200grader i 10-12min
 
YUM!.
 
nu när vi gjort det lilla avhoppet av kategori så ska ni få höra lite mer om kaninerna.
 
Åkte in till stan och mötte upp karin för att avlämna tårtan vi gjorde igår till personalen på travbanan, efter det drog vi oss ut till hennes kaniner och parade Amaranth en sista gång som sedan fick hon följa med mej hem.
Efter jobbet drog jag ut till mina egna kaniner, slängde ut stella ur buren och städade ur den för att sedan sätta in sickan där, Stella ska ju dela hytt med Amaranth i källaren som ligger på kanske 5 plus för att få sina barn där. Jag vet inte vad det är med Stella men hon hade en förmåga att sägga sej så mycket under mej hon kunde. När jag skulle hänga upp en grej i taket och stod på en pall satte hon sej under pallen, och sedan höll jag på att trampa på henne flera gånger för att hon helt enkelt inte flyttade på sej i tid.
 
Sedan blev det städning av transportburar, alla transporter städades då sopbilen kommer imorgon och jag ville få ihop så mycket som möjligt att slänga, nu glömde jag visserligen att slänga säckarna och jag orkar inte gå ut nu och slänga dem, de får vara tills nästa gång.
 
Sen upptäckte jag hur förbannat kämpigt det kommer bli med att hämta hö och halm i ladugården nu i vinter, fy FAN vad jag fick slita i den nya snön för att dra upp skottkäran för backen.. TVI.
 
Idag undrar jag verkligen om det är möjligt att ha ett liv utanför kaninerna,  ibland känns det inte så haha!.
Gick desutom in i mitt gamla rum som blivit förvaring, tog då med mej allt jag dumpat i hallen som ska in och sedan paketeras i lådor, jag kunde inte hålla mej för skratt helt när jag byggt mitt berg på kartongerna
Jag behöver en till kartong...
Allt detta är alltså priser jag vunnit, priser som är lite bra att ha i hemmet, jag tror jag har 1½ låda full med bara drickesglas, varav mycket är colaglas som jag samlar på. 
Kommer ni och hjälper till att bära när jag flyttar? ;).
 
Sen blev det lite pyssel. Har alltid tyckt att det är skittrist när en kanin biter av ett koppel, att slänga ett helt koppel med spänne och kanske 2,8m helt snöre är inget jag klarar, så det blev till att göra om ett koppel som visserligen inte var avtuggat men fruktansvärt slitet (så slitet att jag på bland annat fått slå en knut på det för att förhindra att det går sönder) från 3m till 2,5m, ser helt nytt ut och om jag själv inte vill ha det kan jag med gott samvete sälja det till någon som har 2,5m koppel, jag föredrar ju 3m.
 
Sen kan jag ju komma med en liten blänkare om att det kommer komma en ny kain till gården, Silverados Blazing Tara  hämtar jag upp i borlänge på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela