Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Rull rull rull

Publicerad 2012-09-12 04:25:50 i Allmänt,

beep beep out of the way!, i'm just tumbling down the hill!.
 
Det rullar på igen!.
 
Har skickat iväg min gårdsnamnsansökan och dessutom varit på kaningårdsinspektion hos Tina (Där allt såg jättebra ut!, hon är den första kaninmänniskan jag träffat som har två våningar i sitt kaninstall haha!).
Så går allt som det ska ska både jag och Tina få våra gårdsnamn snart, jag "siktar" på innan 2013, men det beror ju också på hur fort det går i förbundet. Gaaaah framgång!.
 
Utöver detta har jag som sagt renoverat min fyrfackare, eller håller på att renovera, för det är långtifrån klart.
Den här bilden är tagen innan jag satte på bakstycket, så föreställ er en vit vägg istället för att kunna se rakt igenom.
Man ser hur högt jag målade kallasfalt tidigare, halva väggen.
Tyvärr blev det väldigt mörkt i den här buren iom det så det blev att måla över med flera lager vitt.
 
Jag trodde aldrig att min fyrfackare skulle kunna kännas såhär fräsh igen, men den är kraftigt byggt och den är ju bara 4 år gammal så efter en del slipning blev träet nästan som nytt. Lägg på flera lager färg (plus kallasfalt i botten) och träet håller bra (sålänge de klåfingriga små jäklarna inte ÄTER upp den....).
Måtten är 120x60x60 och varje fack har en bodel som är något mindre än utedelen, tror bodelen är 50x60x60 och utedelen 70x60x60.
 
Jag måste säga att jag är glad att jag alltid gillat att snickra och därför hängt efter min käre far och lärt mej hantera skruvdragare, slipmaskin, sticksåg m.m, för jag trivs helt klart bäst ensam i byggandet, musik på och allt så som jag vill ha det, då mår jag bra!.
 
Här är en ganska bra bild på hur fyrfackaren såg ut från början och som synes blev det rätt mörkt i buren med kallasfalt så högt. Det som ska ändras på den nu är att jag bla ska vända bodele-luckorna (fint ord va?), de ska öppnas åt andra hållet liksom, sen ska benen bytas ut, de ska bli 50 höga istället för 20, sedan ska det på panel och tak helt enkelt. Så det är mycket jobb kvar även om det inte låter som det, och det är inte bara fyrfackaren som ska renoveras utan 3 st tvåfackare och en enfackare också... men siktar på att göra klart fyrfackaren först så vi kan få upp den innan vintern och sedan renovera de andra under vintern.
 
Nu blev detta väldigt långt men shit happens

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela