Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

I've failed you again!

Publicerad 2012-12-31 00:39:00 i Allmänt,

ja let's face it, jag klarar inte av att hålla igång en blogg ordentligt, jag hoppar mina kära följare inte övergett mej helt men jag förstår om ni gjort det.
 
Det har hänt MASSOR under dessa två veckor som gått sedan jag skrev sist.
 
Först och främst så har min älskade Isa fått sina vingar, jag kom ut och skulle fodra och såg att isa varken druckit eller ätit, men hon satt och tuggade på ett höstrå så jag tänkte att såå illa kan det ju inte vara.
Jag öppnade buren och lockade på henne, då tog hon ett vingligt skutt mot mej och jag blev genast mer orolig.
 
Upp med kaninen i famnen, magen kändes helt tom och hon hade tappat en del. Jag vände henne upp och ned för att titta på tänderna men då fick hon svårt att andas och började sprattla.
 
Hon skulle få följa med in där jag skulle tvångsmata henne och trycka i henne vatten, men jag var tvungen att slänga till de andra mat först så jag slet ner en transportbur och tryckte ner en filt i den. Där någonstans började hon få riktiga problem med andningen och sprattlade i panik för att ta sej ur min famn, hon kände sej förmodligen kvävd trots att jag försökte stötta henne underifrån istället för att lyfta under magen.
 
Sen gick allt väldigt fort, hon började bli slapp och jag la ner henne på höbalen och försökte skaka liv i henne igen.
 
Jag grinade värre än en fontän och det första jag gjorde när jag kom in var att rycka ner alla hennes rosetter från väggen, jag orkar inte se dem.
 
Sov gott älskling <3
Isa, eller Eneboängens Ch Queen of Egypt Sun
210807-211212
 
Sedan har Stella och Amaranth gått tomma båda två, Stella är omparad och Amaranth ska paras om.
 
Jag är anmäld till kista, tanken var Isa, Ayla och Lea alla dagar och Mayden och Sam byter av varandra.
Nu fick Sickan ta Isas plats, men efter en träning hos karin idag känns det inte helfel för hon hoppade faktiskt bra och bjöd på.
 
Sedan har jag även slängt mej in i hobbyverksamhetens värld, vad det handlar om berättar jag inte nu, men inom en månad ska jag förhoppningsvis vara igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela