Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Tävlingar, tävlingar och ännu mera tävlingar!

Publicerad 2012-07-02 11:54:04 i Allmänt,

Ja som sagt! nu ska jag försöka skriva ner hur det har gått.
Jag har som vanligt inte alla resultat i huvudet, men tanken är att när resultaten kommer upp på hemsidan ska jag komplettera alla inlägg med dem.
.
Så, lördag morgon var det bara att släpa alla transporter från gamla kaninstallet till nya, fick nog gå tre vändor i alla fall.
.
Men iväg kom vi. Yr.no hade lovat spöregn hela dagen, vilket var otänkbart i järle, där är det alltid soligt och varmt. Vilket det var nu också!.
Nåja, vi hade alla klasser plus dubbla svår och elit.
.
Demo sprang på fint, 4+3.
.
Ayla var superglad och sprang som en skållad råtta, fötterna däremot släpade efter lite och hon fick 3+3. 
.
Stella sprang på riktigt bra efter vilan, hon har dock lagt på sej lite så det är förklarligt att hon inte orkade riktigt i värmen. men i mål på 3+1 kom hon och tog andraplatsen.
.
Isa brydde sej inte nämnvärt, det senaste intresset av att vrida fötter och ryggen halvt ur led för att inte riva var som bortblåst, men ärligt talat kunde jag inte bry mej mindre om det, hon är en fräsch snart 5åring som fortfarande hoppar elit utan några som helst problem. hon fick betydligt fler fel än mina andra 3+5.
.
Petrus då? han hoppade svår, och brydde sej inte alls!. först fick han hjälp, men när han inte tog till sej hjälpen lät jag honom gå själv... 8 fel senare :P
.
I medel körde vi bedömning E, och då fick vi alltså ha hela 6 fel för att kunna få pinne.
Lea är hyfsat stabil på 2 fel i medel och 2+2+3 vann vi klassen men hade ett fel för mycket för pinne, dammit!
.
Mick gick på 8 i grunden, inte förvånad direkt. Hispiga Mick på en publiktävling med skrikande och hoppande barn liksom :P. men i andra grunden gick hon bara på 3, och inte bara på tur heller utan hon hoppade fint. tyvärr gick inte 11-felarna (host..) till final, synd för mick för det hade nog varit jättenyttigt för henne att hoppa en gång till. Men jag lever på hoppet om denna kanin, för under allt hispiga är hon en trevlig kanin!.
.
Sumo gick nog på 1+1+1, helt OK.
.
Sedan dömde jag motion och lätt, jag har ju inga lättkaniner att starta tyvärr, men snart så får lilla Mårris debba och mitt lilla Microbarn kommer snart hem till mej också.
sedan körde vi igång elit nr 2.
Demo kutade på 2+3.
.
Ayla la återigen i en rejäl växel och var pepp redan från början, vad sägs om att ta en Stora Xet+trippelpallenkombination från stillastående tex.? heelt crazy! nackdelen med att hon springer så fort ibland är att bommar och plank trillar i farten 3+3.
.
Efter andraplatsen i första eliten gav vi oss faan på att den här eliten ska vi ta, vi är trötta på andraplatsen!, så vi satsade, och snabbast av trefelarna blev vi ett cert rikare!. Nu är jag nöjd!.
.
Isa gjorde samma sak i andra eliten, skutt skutt krasch skutt, slutade på 4 fel.
.
Sen var det bara lilla petrus kvar, och han gick på 5 fel.
.
Ja dagen i järle avslutades och vi packade ihop och åkte hem.
Jag blev tvungen att röja i kaninstallet för att få ordning på allting trots att jag höll på att somna på fläcken, men när jag väl kom i säng tog det inte lång tid innan jag somnade.
.
Söndag morgon vaknade jag klockan 4 av att jag låg och spände mej i ryggen, tvingade mej själv att slappna av och oj vad ont det gjorde, men jag lyckades somna om och vaknade 7.45. Bara att återigen packa kaninerna och åka mot dylta.
.
Det kändes som att det gick bättre den här dagen, men ändå så tog jag mindre placeringar.
Alla kaniner gick helt enkelt bättre på söndagen tror jag så även om mina gick bra blev det svårare att ta placering.
Demo visade vilken genomärlig kanin han är som hoppar även fast matte är på helt fel plats! detta hinder var platt i grunden och höjdes upp till finalen. Demo som på senaste tävlingarna börjat springa på helt otroligt bra nitade framför detta och man kunde riktigt se frågetecknet ta form ovanför öronen på honom!. Jag var ju inte beredd så jag hade kutat förbi honom, jag bad honom tyst att inte hoppa, man vet liksom aldrig med Demo.
men jo han hoppade, och fortsatte till nästa hinder haha! 2+2.
.
Om Ayla sprang som en skållad råtta i lördags så sprang hon som en skållad babian i söndags!. hon kutade rakt fram på 1 fel i grunden, tror inte hon korrade alls, i finalen kutade hon på 2 fel rakt fram genom hela banan, inte en enda korr. De två felen var småhinder, en komnbilut bla, hon hann liksom inte med sej själv.
Men på det kom hon i alla fall 2a i sommarcupen i elit!.
.
Stella var inte glad, hon stod emot och ville inte. Hon hopade dock hela banan på 3 fel. Hon var nog trött sedan i lördags.
.
Petrus sprang på, men brydde sej inte om hindren och fick 8 fel.
.
Lea gick fint på 2+1 och vann, hon vann dessutom sommarcupen i medelsvår!.
.
Mick chockade rejält, hon hoppade medelsvår pga av cupen och gick lungt och "säkert" på bara 3 fel. Tyvärr ett fel för mycket för final, hade varit nyttigt för henne att få prova igen.
.
Sumo gick på 1+1
.
Isa hoppade motion, och jag har tyvärr inga bilder från motionen så jag försökte leta fram en gammal lättbild... tyvärr har jag bara elitbilder på henne då det var så länge sedan hon gick upp till elit så då fick det bli en ovisad från uppvisningshoppningen i hidige. Nåja, Isa hoppade Motion då hon aldrig gillat rak på dylta, 1+0 och en tredjeplats.
.
Sedan försökte jag hoppa Mayden också i motion, vilket gick sådär, hon fick upp lite fart en gång men nitade sedan och käkade klöver. opl på henne igen :P. snart ger jag upp och låter henne tatta runt som en glad pensionär hemma!
.
.
Bilderna har Gabriella Ledin och Sofia Eriksson fotat!, TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela