Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Kaninpresentation #7| Kivis Gt Ch Athena

Publicerad 2012-11-14 12:33:00 i Kaninpresentationer,

Kivis Gt Ch Athena "Ayla"
Ayla är född den 29 Juli 2009. hon är en Madagaskarbrokad vädurskorsning efter Grenens Gt Ch Cockos-kola och Flamencos Gt Ch Premiere Rose.
Jag gillar Cockos barn och jag hade bestämt mej för att ett sådant skulle jag ha.
Jag hade ingen aning om vem Ronja var, men det spelade ingen roll, ett Cockosbarn ville jag ha.
Jag lämnade intresse på kullen så fort Vera la upp annons på forumet om att hon skulle para dessa.
Sedan kom hon hem till mej en dag i september.
Det var en kaxig brud i lyxförpackning som gärna visade sej på styva linan, jag vet inte hur många gånger hon for ikull på golvet efter ett glädjeskutt eller rus.
 
Ayla debuterade krok lätt innan hon ens fått se hinder och hon kravlade sej över hindren rätt bra på 2+4.
Sen blev det inte så mycket mer tävlande för henne men på de få starter vi gjorde våren 2010 så klättrade vi i alla fall upp till medel, och sedan tog tävlingssäsongen fart, och Ayla fick chansen att börja plocka pinnar på riktigt.
 
2011 debuterade vi elit och kort därefter var det dags för första kullen så medans jag åkte på rak och längdSM i stockholm åkte Ayla till Södermanland för att träffa kille. Ayla är ju Ayla och jag fick skvaller efteråt om att hon inte var alltför snäll mot hanen. 
 
i slutet av maj/början på juni skulle hon ploppa ur sej lite barn, och det tog inte lång tid för mej att konstatera att hon var dräktig.
Dock dröjde det bara längre och längre tid, dag 32 kom och gick, dag 33 kom och gick, dag 34 började jag bli orolig på riktigt, men Ayla var pigg och glad som vanligt. Natten mellan 34-35 gick jag ner för att titta till henne. men kunde snart konstatera att något inte var som det skulle, så det var bara att styra mot strömsholm den morgonen.
Ayla klarade kejsarsnittet bra och var sej själv inom några timmar.
 
Två månaders vila tog vi och sedan segstartade vi oss igång igen. 
Ayla hade verkligen inte glömt hur man gjorde och efter att ha tagit tid på oss att jobba upp orken igen så gick hon och tog första certet.
I år fick Ayla bara tävla halva sommarsäsongen, men hon hann med bra mycket på den lilla tiden, hon blev Gt Ch på nolltid och placerade sej 6a på SM av ca 80 starter. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela