Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

maaaassor

Publicerad 2012-10-02 02:08:46 i Allmänt,

ni vet när man får de där konstiga städ-kickarna? när man bara vill få ordning?.
 
ikväll fick jag en rejäl sådan, tävlingsböckerna behöver nya etiketter och sellådan behövde en rengöring och genomgång som skulle skett gärna förra månaden.
 
Med mej som ägare håller nämligen inte kopplen sej rena länge i detta väder, jag har en dålig vana att sela av kaninen på väg tillbaka till transportburen med kopplet släpandes för att sedan släppa sele+koppel på marken och ta ut nästa kanin och byta sele. Så nu har jag tvättat mina två vita koppel och det ljusa gula som Morris har (och fan vad han passar bra i det!, tyvärr har han inte fått ha det de senaste tävlingarna då det regnat och jag är lite rädd om det).
 
Men ja, de hänger på tork nu, jag kan varmt rekomendera YES gröna diskmedel och varmt vatten, bara att lägga ner kopplen i en bytta med det och låta ligga en stund för att sedan skrubba lite med sina egna händer, the dirt comes right of!, vita koppel blir vita igen!.
 
Sedan har jag några selar/koppel som måste bytas ut, Ayla fick ett nytt koppel, likadant som hennes tidigare givetvis men sprajlans nytt!, hennes gamla fick Petrus, han har ett likadant men eftersom han är en koppeltuggare så får han inget nytt, hans gamla har jag fått knyta ett par gånger för att det ska hålla ihop så det var sletet.
Isa måste få ett nytt koppel, hennes rök ju när vi hade uppvisning på sannabadet och jag skickade över henne till Linas pojkvän, jag är ju ett stort fan av löstvinnat och hennes var just ett löstvinnat så ett tugg senare så var det kaputt (haha!). Sen ska Mick få i alla fall en ny sele men kanske ett nytt koppel också, hon behöver inte längre bröstsele så hennes überfula röda bröstsele ska bytas ut till något annat, funderar på att prova bogsele på henne då det inte verkar spela någon roll vad för sele hon har på sej och jag har några fina bogselar liggandes, men måste prova så hon funkar i det först. Gillar inte bogselar igentligen, tycker många kaniner kan bli så "tunga" i dem samt trögstyrda, men med Mick spelar det kanske ingen roll.
 
Och så har jag äntligen fått bläck i skrivaren igen! (WOHO) så jag har skrivit ut några etiketter och ska plasta in lite KAFböcker, behöver igentligen plasta om alla mina SKHRFböcker också men orken går bara så långt, dessutom är jag ju en KAFmänniska i själ och botten i KAF går jag the extra mile, jag gillar och kämpar även i SKHRF men som sagt, KAF all the way!.
 
Gamla verisionen till vänster och nya till höger!. Jag gillar båda. men föredrar den nya (kan bero på att jag har lätt för att tröttna på mina egna skapelser). Tyvärr kan jag ju inte göra de nya till de gamla böckerna, men jag har varit lat på senaste tiden så jag kan göra många böcker i nya verisionen. Har en ännu äldre verison som liknar den till vänster, but that one's horrid and i won't show it.
 
Så ja, pysselnatt!. men nu ska jag avrunda, blev ett jättelångt inlägg idag så få inte kramp i ögonen!
Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela