Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

kullar

Publicerad 2013-04-03 19:19:01 i Allmänt,

Don't get me wrong, det är jätteroligt att avla, men skitjobbigt att leta hanar.
Nu är jag ju så lyckligt lottad i år att jag fick låna två hanar jag gillar (och jag är ganska kräsen) så jag känner att jag kan sit back and relax a bit. Det är april och jag har redan en kull och två honor parade.
Lea och Stella verkar dräktiga, Stella kan jag dock inte svära på att det är bäbismage, det KAN ju vara kakmage haha.
Nej men Stella är stooor, jag fick en chock när jag tog upp henne för några dagar sedan efter en stressig vecka där jag inte hunnit/orkat pyssla med henne.hon är stooor. Det verkar vara tredje försöket gillt på Stella (suuuck), å andra sidan fick hon ju ställa upp på SM vilket hon.... även hade fått om hon fått kull första gången *facepalm*, men det blev nog bäst såhär, då var hon ju hyfsat i form på SM ändå.
Sen är tanken att hon ska få sista kullen 2015, beror lite på om jag hittar någon trevlig hane i närheten eller om jag har någon själv, samt resultatet av denna kull. Vi får se helt enkelt.
 
Lea kan jag inte svära på att hon är dräktig, hon har blivit större men ingen direkt gravidmage, dessutom fick jag blåhålla henne när jag skulle känna för hon for åt alla håll... dampfia.... nåja där får vi se.
 
Lea är ju tänkt mer i avel än mina andra, men även där måste man ju se första kullen och etc, det kanske är roligare att tävla henne istället för att ta kullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela