Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Burbygge

Publicerad 2013-02-09 05:42:55 i Allmänt,

finns det något mer avslappnande än burbygge?.
 
Min fyrfackare går det sakta men säkert framåt med, alla burluckor är målade, ingen av dem är helt färdiga, men jag hoppas på att kunna måla klart några snart.
 
Jga blir inspirerad när jag ser mina bilder på nyrenoverade burar och tänkte dela med mig av dem, kanske för att kunna inspirera er att piffa upp era burar, för jag tror de flesta har någon bur som kunde må bra att lite uppfräshning.
 
Först trefackaren, som nu är såld till Gabriella Ledin då den var tre fack på höjden och därför "oproportionelig" för mitt ändamål. Stor och stabil bur dock och jag hade inga planer på att skrota den, det fick bli försäljning istället.
Jag har byggt mycket på den här buren själv, bland annat burluckorna som är allt annat än fina, men de har karaktär på något sätt. Och jag insåg att den blev ju fin igen efter uppiffning, jag kanske ska åka hem till henne och talla tillbaka den ;).
 
Fyrfackaren håller jag som sagt på med just nu, sakta men säkert tar den form. Ni ser skillnaderna va? först och främst har jag målat över kallasfalten en bit på väggarna, det blev för mycket med kallasfalt halva väggen. Det tog ett tag och tittar man noga kan man fortfarande se svagt var kallasfalten slutat tidigare, men det är bara om man tittar noga ;).
Burluckorna till bodelen ska vändas så de öppnas åt andra hållet, panel och tak ska på och jag funderar på att gå all in med spånstopp också.
 
Lite blabberiblabb klockan kvart i sex på morgonen, and the Melonlord is going to bed now!.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela