Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

SM, avelsplaner och allt annat

Publicerad 2013-02-20 10:00:00 i Allmänt,

I förrgår gick anmälan till SM ut, och jag anmälde 4 av mina monster, så nu är det bara att hårdträna i tre veckor.
 
Lea, Stella och Ayla o raken och Stella och Sumo i längden.
Jag tänker släpa ut mitt längdhinder någon dag och verkligen träna Sumo, för han behöver nästan hållas igång ett tag innan. Stella är mer konditionträning och försöka hålla henne glad och nöjd.
 
Så alla ska få komma ut ordentligt i hage och Stella, Lea och Sumo ska jag springa en del med, Ayla har ändå OK grundkondition och det är risk att hon blir brunstig om jag börjar hårdträna henne nu.
 
Mayden skippade jag, visst kan hon säkert gå bra men det känns mer värt att para henne än att ta med henne till SM.
Det blir Ascot igen till henne, det känns bra då jag vet att den kombinationen är bra. Det går inte att förutsäga att ungarna kommer bli bra, men när tre av tre ungar ur den här kombinationen blivit riktigt bra tidigare känns det som att det är ett ganska säkert kort. Tänkte försöka para så snart jag kan.
 
Lea har jag fortfarande inte hittat någon supertrevlig hane åt, jag har ju planerat att ta på Demo och Lea men det känns som att jag vill ha någon annan hane. Nåja jag har ju alltid Demo om jag inte hittar någon annan, tänk er Demobarn *squeel*.
 
Och ja, sen har vi Stella och Petrus, som vägrar skapa något. Nej de ska också paras om men jag fick ju chansen nu att ta med Stella på SM så vi kör på det först.
 
Min fyrfackare är också snart färdig, alla dörrar är färdigmålade och jag har börjat sätta nät på utedelsdörrarna, dock måste jag köpa skruv först innan jag verkligen kan göra färdigt dem, men min förhoppning är att så fort jag köpt skruv så kan jag skriva ihop dem och sätta dit dem. Sen är det bara faktumet att slänga fram de viftande ögonfransarna för grannarna och säga "pretty pleaase" för att få hälp att flytta burjäveln över halva trädgården... och våran trädgård är stor...
Men det blir inte förrens i vår.
 
Trots att fyrfackaren snart är färdig kan jag säga att jobbet inte är slutfört, har ju tre tvåfackare jag ska renovera också, samt en enfackare. Vissa skulle nog säga "I hate my life" men jag älskar att bygga burar, och det faktumet att jag inte behöver börja om från scratch och kan se framgångarna hela tiden gör att det är förbannat kul!.
 
Nåja, nu ska jag åka iväg till jobbt och tjäna bröföda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela