Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Kaninpresentation #12| Arrows Out of Control

Publicerad 2013-10-31 12:00:00 i Kaninpresentationer,

Arrows Out of Control
Mick är född 2 aug 2011, Hon är en viltgul vädurskorsning efter Flamencos Jaspis och Arrows Gt Ch Graffiti With Stencil.
 
 
Att jag skulle använda Stella i avel var det inget snack om, hon har allt jag vill ha i en kanin.
Hon är hoppkaninen för mig helt enkelt.
 
Jag var sugen på Tistel till Stella, men när Elin erbjöd Pip så tyckte jag varför inte.
Det tog tre försök att få Stella dräktig och kullen som var tänkt att komma i feb-mars kom tillslut i aug.
 
Jag brukar säga att Mick är en liten kanin i ett stort format, för hon är precis en sådan kanin som kommer och kryper upp i ens knä när något är läskigt. Och hon är tveklöst en av de största kaninerna i min kaningård, en riktig klump.
 
Mick är genomsnäll, men mycket nervig.
Jag hade nästan gett upp hoppet om en hoppkarriär för henne och gav henne ett sabbatsår 2013, för att se om hon lugnade ner sig en aning.
Vilan gav betydligt bättre resultat än jag vågat hoppas på, och nu hoppas jag på att långsamt kunna bygga upp det reparerade själförtroendet med lagom mycket tävling och träning.
 
Sen kan man ju säga såhär också,
När Mick inte vill, så vill hon inte ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela