Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Tankar om avel

Publicerad 2013-10-16 05:18:00 i Allmänt,

Är man knäpp när man sitter och planerar kullar ända framme i 2019?
 
Har ett litet dilemma jag försöker lösa på ett lämpligt sätt.
min grundtanke i aveln på mina avelshonor är en kull vartannat år, sen finns det inget som hindrar mig från att ta en kull varje år, eller kanske två kullar något år, men grundtanken är en kull vartannat år, längre mellan parningarna vill jag inte gå och framförallt, jag behöver absolut inte ta fler kullar än så.
 
Jag har iom detta tänket satt mig litet i skiten.
 
alla mina avelshonor ska ha kull samma år.
Enkelt som fan att komma runt, men kontrollfreaket fixar liksom inte riktigt att tänket inte längre funkar.
 
Mayden är den enda som ska ha kull 2014, och därför har jag funderat på en kull till på en annan hona det året.
Lea eller Siba.
Siba är inte min, tanken är inte att hon ska stanna hos mig. Men det verkar ju inte som att någon vill ha henne, så än sålänge blir hon väl kvar, och jag kan lika gärna klura lite i hennes framtid så länge som hon finns här.
Jag är visserligen less på att jaga hanar, i år körde jag latmansverisionen, tog en av mina egna hanar, tog en kompis hane och sedan mailade jag en annan uppfödare och frågade vad han hade för hanar.
 
I don't think it'll be that easy next year.
 
Blä, börjar verkligen bli dags att kika på hanar och bestämma sig för om och vilken tysk som ska få barn nästa år, vill para i februari.
Problemet är ju att Karin inte har några hanar till Mayden hahaha så nu måste jag faktiskt leta på riktigt efter en hane jag vill ha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela