Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

helt galen helg

Publicerad 2012-08-06 15:43:35 i tävlingsresultat,

ja tredagars hos Karin har nog varit en av de roligaste tävlingshelgerna på länge!
 
på fredagen samlades vi 16.30, dock hade Karin och jag varit igång hela dagen, cupcakesbak och godishandlande.
 
men i alla fall, 16.30 körde vi igång första medelsvårklassen.
 
Mick gick kanon på 2+0 fel, har nog aldrig känts så bra!.
 
I eliten gick det rätt bra
 
Demo segade sej väldigt och fick nog 4+3?
 
Stella gick bra, tror hon fick typ 2+1?
 
Ayla chockade med att nolla grunden, men tre bommar trillade i farten i finalen och det räckte inte.
 
Isa skuttade på som vanligt, anti rak som vanligt 3+4?
 
Petrus orkade inte riktigt i det kvava vädret så han fick 7 fel och jag strök honom ur finalen.
 
sedan byggde vi om till en medelsvår till
 
Mick gick minst lika fint på 2 fel i grunden, dock insåg vi lagom efter grunden att hon saknade sista lättpinnen i boken (all heil min koll på pinnar!), vi kom fram till att hon skulle få hoppa finalen och sedan skulle vi springa och kolla upp hennes pinnar. Och det visade sej att hon saknade sista lättpinnen (aarghh). hon har helt enkelt varit medel i krok och hoppat för mycket cup och då hoppat medel i rak så jag hade fått för mej att hon VAR medel i rak, ingen annan reagerade heller, nåja. Hon hade fått pinne i första medelsvåren om hon faktiskt varit medel i rak, och kanske även fått i andra, så jag är sur på mej själv.
 
Nåja, vi åkte hem och laddade batterierna!.
 
lördag morgon körde vi igång krok elit det första vi gjorde.
 
Demo var tvär och seg, 4+3 fick han nog
 
Stella var inte riktigt på huget och gick på 2+3
 
Ayla for åt alla håll och fick nog 4
 
Isa skuttade runt, minns inte vad hon fick.
 
I svåren gav jag mej fan på att nu skulle vi ha något, så Petrus och jag satsade och kom i mål på 3+1 och tog sista pinnen till elit!
 
Jag fick hoppa Karins Sacs också och han gick på 5 fel, varav två lyft.
 
Mick hoppade som hon aldrig gjort annat i medel på 2+1, vann och tog första medelpinnen!
 
Morris och jag gick säkert på 1+0 och vann
 
Sedan skulle vi hoppa höjdhopp
 
Demo hoppade allt upp till 80 i första försöket, 80 tog han i andra och när han sedan tog 85 i andra hade han vunnit, vi försökte oss sedan på 90 men där la han i backen och tog både 80 och 90 bommarna i försöken.
 
Stella hoppade 60 och 65 i första, sedan rev hon ut sej på 75(?)
 
Ayla slängde sej över 70 i första och rev sedan ut sej på 75.
 
Isa har alltid fixat 60 och ofta även 65, men 70 har varit för högt, dock inte denna gång, vi tog det i andra. 75 var dock för högt.
 
Sedan körde vi igång stationshoppningen, vilket innebar att man skulle hoppa tre hinder, stanna och utföra något (kasta boll i hål, bära vatten etc) hoppa tre hinder och utföra nägot, etc. Jag och Demo hamnade väl någonstans i mitten av resultatlistan.
 
Vi packade undan hindren och startade grillen, pratade med karins katter och grillade marshmallows!
 
Söndag morgon var vi nog alla lite slutkörda, men vi startade dagen med en av två lättklasser.
 
Morris gick på 0+0 och kom tvåa och tog första rakpinnen i första, i andra gick han på 1+0 igen och vann, tilläggas bör att han hade tider på typ 11 sek.
 
Mick hoppade i rätt klass, hon dubbelnollade första lätten och vann, och gick upp till medel! (yay)
 
I svåren hoppade jag sacs igen, 6 fel fick vi
 
Klottrus fick följa med och hoppa för att vi skulle få en till pinne, och rusade på 6 fel.
 
Sedan Elit
 
Stella var trött och gick på 3+2?
 
Demo gick bra på 2+3?
 
Ayla nollade grunden och i finalen rasade en frambom på näst sista hindret när det gick lite för fort, inte en enda korr i varken grund eller final och då tog hon tredje certet i rakbana och blev champion!.
 
Sam fick följ med och han gick fint på 4+1.
 
Sedan följde minilaghoppningen, där vi blev indelade i lag och sedan skulle tippa på vad våran lagkompis kanin gick på. Karin och jag vann (hähähä).
 
Förutom mina egna framgångar i helgen har jag sett några av mina bäbisar gå riktigt bra!
utan förvåning gick Gabriellas bebis och blev medel i rak och tog sin andra pinne i krok, sedan tittade jag även på två stellabebisar som jag inte sett tidigare, vilket var riktigt kul!.
Arrows No More Fooling och Sara Hylvander, stooor kanin haha
 
En lätt galen Arrows Mad Piper och Gabriella Ledin (som är fotograf till alla dessa bilder i inlägget och så gott som fotograf åt alla mina hoppbilder jag visat i bloggen!)
 
 
 
 
Efter prisutdelningen var det bara att packa ihop, säga hejdå till allihopa och påminna alla om näshulta!. Jag skickade dessutom iväg fyra kaniner, Isa och Petrus fick följa med Gabriella hem och Demo och Ayla ska bo hos Karin i veckan.
 
Alla bilder har Gabriella som vanligt fotat, och jag skulle tro att det kommer ännu fler bilder, men det kan dröja, för imorgon packar jag väskorna och drar på semester några dagar, vilket kommer betyda att bloggen stannar till!.
 
Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela