Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Kaninpresentation #3| Grenens Fairytale of Dreams "Sam"

Publicerad 2012-08-01 02:28:34 i Kaninpresentationer,

Grenens Fairytale of Dreams "Sam"
Sam är född den 10 juni 2008. Han är en svart vädurskorsning efter Flamencos Gt Ch Ametist och Queen Divatrix.
Sam är kullbror till min Mayden, dock flyttade han inte till mej från början utan jag fick köpa honom senare.
 
Jag såg honom första gången på banan i februari 09, jag sa väl varken bu eller bä för han var inte särskillt iögonfallande.
Han startade lätt och klättrade sej igenom hindren i princip.
 
Kort därefter lades han ut på annons, inte säljes utan på foder. Och då jag kände mej lite ansvarig eftersom han är efter min hona så fick han flytta hem till mej ett tag.
 
 
Jag fick hem en kanin som inte bara var en oslipad diamant, utan även en sjukt bestämd herre.
Han hoppade som en idiot, men han högg också efter mej och försökte bokstavligt talat slakta mej.
 
Trots detta plockade vi pinnar på löpande band och hade jätteroligt.
Så när hans ägare hörde av sej och villa ha tillbaka honom blev jag ju inte så glad, men det var bara att lämna tillbaka honom.
 
De plockade några pinnar och sedan försvann han ur resultatlistorna, han anmäldes inte till tävlingar heller och jag undrade väl lite vart han tagit vägen.
 
 
men våren 10 kom han återigen ut på annons, denna gång på foder för framtida köp.
Jag tvekade inte en sekund och numera är han min på riktigt!.
 
Han är en sjukt duktig kanin som har kapaciteten att hoppa det mesta som kommer i hans väg.
Tyvärr är han ingen kanin som uppskattar tävlingslivet riktigt som mina andra kaniner, han nöjer sej med att följa med då och då, han vilar sej gärna i form och när han kommer tillbaka till banan efter en ordentlig vila brukar han kunna gå otroligt bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela