Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Kaninpresentation #4| Everlasting Love "Petrus"

Publicerad 2012-08-03 23:18:46 i Kaninpresentationer,

Everlasting Love "Petrus"
Petrus är född den 1 dec 2008. Han är en G/S japantecknad dvärgvädur med okänd stam.
Petrus fick jag nys om på kif, han och hans bror skulle avlivas om jag inte tog dom, så på LU den 19 mars, på min födelsedag fick jag två skruttiga pojkar levererade till mej hela vägen från skåne, helt osedda. Därav mitt smeknamn på honom; Postorderkaninen från skåneland.
 
Magra, rent livrädda för människor och värdelös pälskvalitée kan väl beskriva dem rätt bra. Petrus var så rädd att han inte vågade röra sej när jag tog ut honom i sele för att få honom att röra lite på sej, Hans bror var lite snabbare på att knalla runt men Petrus var skräckslagen.
 
Hans bror Isak lärde sej fort att människor innebar mat och kel och han blev snabbt en typiskt "dumsnäll" dvärgvädur. Petrus fortsatte vara rädd och tillbakadragen, han hade lugnat ner sej och var inte skräckslagen längre, men han var fortfarande rädd och alltid "på språng" i huvudet.
Han hoppade dock helt OK, han tog pinne på första starten och kämpade sej vidare i lätt.
Jag fäste mej vid honom ganska snabbt, men inte skulle jag ha en skranglig dvärgvädur som var rädd för allt och alla.
 
Isak flyttade snart vidare till en vän, men Petrus blev sittandes.
 
Sakta men säkert kom han över rädslan för hindren, de skulle inte äta upp honom om han kom lite fel på dem, han började uppskatta att få komma ut och tävla och släppte på sin rädsla. Snart kom jag även underfun med att den här kaninen kan jag inte släppa, han blev kvar.
 
Sedan dess har vi bara arbetat vidare, han är i stort sett en genomsnäll nallebjörn med mycket räser.
Han är ettrig, pigg och studsig, vilket han behöver vara då vi faktiskt kämpar på i eliten med bra resultat.
Rivstarter är han expert på, oavsett om det handlar om en rivstart på marken eller i famnen på mej (tro mej, det gör ONT).
 
Något han också är expert på är att agera kramdjur
I soffan, tittar på Avatar med mej :-)
 
Skakar ut de sista chipsen ur påsen!
 
Agera framför kameran är han också bra på!
 
I vinter ska han få sin första kull med min Stella, jag måste ha mitt Petrusbarn helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela