Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

oj, besöksrekord

Publicerad 2012-08-02 23:50:22 i Allmänt,

Igår slog besöksrekorden på sidan i taket, i alla fall på min lilla kaninblogg!
23 st har varit inne och tittat, vilket är rekord för mej!.
 
Sickan är på dag 30 idag, och jag tror ärligt talat att det inte kommer några bebisar. jag tror hon bara exploderade i storlek när hon inte fick följa med och tävla längre, honor... så när jag skrev min anmälan till näshulta nästa helg skrev jag in henne, jag sparar ju anmälan i utkast just nu och skickar på söndag när jag sett hur de går och vilka kaniner jag kan lita mest på, och på söndag är hon på dag 34 så då ska hon inte få något.
 
Just nu sitter jag med mina upptinade bullar och en kopp hett Te framför datorn och försöker samla ork att gå ut till djuren för att fixa transportburarna, det lär inte ske ikväll om jag känner mej själv rätt *tar en till bulle*.
 
Något jag funderat på de senaste dagarna är Vimlas smeknamn.
Vimla kallades hon av uppfödaren, men jag gillar ju lite mer mänskliga namn (Karin suckar lika högt varje gång jag döper en kanin till ett människonamn ;) ). Jag har funderat på att behålla Vimla, just för att det är enkelt, det funkar och det är det hon kallats hittils. Men jag har också funderat på att byta ut det till Vilma.
Vilma är ett namn jag alltid gillat men som jag hållit mej ifrån då det funnits så många kaniner med namnet Vilma redan. Nu finns det inte så många kaniner med namnet Vilma längre och jag funderar på att ta det en gång för alla, blir inte samma övergång från Vimla till Vilma heller då det bara är en bokstav som bytt plats.
Åsikter? Vilma eller Vimla?.
Nåja, vi får väl se vad som kommer naturligt.
 
Min rädda lilla(läs stora) gula sak har gjort det igen!. Hon panikade i famnen när jag skulle släppa in henne i buren och jag inte var snabb nog. Poff så åkte hon i golvet med näsan före.
Då var det inte fråga om någon snäll försiktig behandling efter det, mer upp i famnen, på rygg "ligg still odjur" och sedan tvångshålla stackaren tills jag fått upp käften och sett så tänderna mådde bra. Det gjorde dom, men hon lyckades bita sej i läppen så när jag först fick upp munnen på henne och såg blodet var första tanken "Jävla skit, veterinären igen".
 
Gammal bild på en väldigt liten Mick.
 
Nåja, nu är hon tappad på skallen så istället för att bli helt bakom flötet, vilket hon redan är så kanske det kan funka tvärtom? *Elak matte*.
 
Nä, nu ska jag packa resten och sedan ska jag hoppa i säng, annars är det likdelar som vandrar omkring imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela