Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

SORRY

Publicerad 2012-08-15 22:29:14 i Allmänt,

Vad har jag att säga till mitt försvar?... öööh förlåt?...
 
Här kommer en rad bortförklaringar!
 
Jag har prioriterat det viktiga, familjen, djuren, vännerna.
Datorn har hamnat i skymundan (förstår ni hur sårad den är?, den har kastat ut mej minst 60% fler gånger än vad den brukar idag).
 
Men nu tvingade jag ner min trasiga kropp i datastolen för nu måste jag verkligen berätta för mina trogna följare hur det ligger till, jag kan inte skita i bloggen bara för att jag inte orkar "ta tag" i den om kvällarna, det funkar inte, då har jag snart inga följare kvar...
 
Jag har fått börja jobba igen, vilket gör att jag blir tröttare om kvällarna och mindre tid spenderas vid datorn, följderna blir att jag checkar Facebook, Dayviews, Youtube, KIF, Forumet och buke, i den ordningen, bloggen prioriteras bort för stunden och jag orkar inte skriva något.
 
Nåja. Jag vet att jag lovat er en kaninpresentation varje gång jag inte har något nytt att skriva, men jag har inte orkat skriva alls så det spelar liksom ingen roll.
Kanineriet står rätt stilla, det gör det i veckorna. Jag matar, motionerar och städar som vanligt, idag fick Mick och Stella rent innan jag stressade iväg till jobbet, idag älskade jag Stella, tack till henne som bara skitar ner halva buren så jag slipper slänga alldeles för mycket bottenmaterial.
 
Fick se idag att Aylas och Stellas cert från rudskoga blivit godkända, det höjde min dag en smula, nu väntar jag bara på stellas krokcert från i söndags!
 
Sedan måste jag ärligt talat säga att jag är lite nervös inför söndag, mina damer har gått alldeles för bra på sista tiden och båda saknar bara ett krokcert för yttligare championtitel!, Ayla för Gt Ch titel i KAF och Stella för CH titel i SKHRF.
 
Jag räknade efter lite snabbt och fan, på en månad har jag bara "förlorat" cert tre gånger, då har jag tävlat elitklass tio gånger... mao sju vinster på tio starter...
jag menar, är mina kaniner i form eller är dom i form?, fattar ni varför jag inte vill para mina honor?
 
Jag är inte van vid att vinna såhär mycket jag har alltid varit den dåliga kaninhopparen, trasslar in mej i hinder, välter dom med mobilen i fickan, klampar rakt in i dom etc.
 
Nåja, nog med skryt, jag ska försöka fodra mina stackars långöron och sedan kryp till korset,... eeh till sängen menar jag!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-16 20:12:17

är din hoppuppfödning reggad i SKHRF eller SKAF?

Svar: nope, tanken är att regga i skhrf när som helst och det finns ingen anledning att regga i kaf då jag inte föder upp renrasigt
Linnea Jansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela