Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Tillbaka!

Publicerad 2012-07-30 16:32:02 i Allmänt, tävlingsresultat,

Ja nu är jag tillbaka!.
 
Jag hade lite för mycket att fixa med de här senaste dagarna, plus tävling lör-sön, så jag beslutade mej för att ta några dagars paus från bloggandet istället för att försöka skriva ihop halvkassa inlägg om ingenting.
 
Nåja, här kommer resultaten från i helgen.
 
I lördags!
 
Stella var inte på hugget, hon ville mest korra samtidigt som hon hotade att lägga sej, så 5 fel i kroken och ingen final. I raken gick hon betydligt bättre, rev bara sista hindret som hon fick hoppa från stillastående då hon ville korra ut och jag inte hade någon korr kvar. I finalen sprang hon på 3 fel. Banan var ganska lätt så det räckte precis till en utanförplacering.
 
 
Ayla var ungefär lika pepp som Stella. i kroken växlade hon mellan att lägga sej och att få superspurt några hinder. Tyvärr hann vi bara till näst sista hindret. I raken var det lite roligare men fortfarande inte roligt, tror hon fick 3 fel och ingen final.
 
Demo var inte heller på något särskillt bra humör, han var seg och ouppmärksam, 3 fel och ingen final i kroken. I raken fick vi nog 2 fel och ingen final.
 
Morris och jag bråkade oss igenom kroken, 3 fel. I raken kom han underfun med att det var tio ggr lättare att springa rakt på hindren istället för att kasta sej åt alla andra håll, tyvärr tappade han lite i koncentration där så 3 fel igen.
 
Gabriellas bebis ur den kullen gick jättefint på 0+1 i raken och tog sin andra pinne, 4 mån och en vecka gammal liksom :P
 
Sen har Vi Idas vesslan, som gick på 1+1 i sörmland och också tog pinne! vilken sjukt rolig kull detta är :D
 
Söndag
 
Idag styrde vi Klemens till Rudskoga. Ayla var på ett knepigt humör, springa, slänga sej, låtsas bli rädd, springa lite till, slänga sej... ja, mao inte direkt förväntade jag mej att det skulle gå särskillt bra.
Jag hoppade fram henne på två av de tre hindren på framhoppningen och hoppades väl mest att hon skulle ta sej i mål. Men jodå det gjorde hon, hon rev den första bommen på gamla raken som stod som första hinder och sedan lilla exet+tvåan kombinationen som jag styrde lite illa på, men två fel var inte fy skam.
I finalen kutade hon på minst lika bra på 2 fel igen och vann!.
 
Stella var också på ett lite småknepigt humör, hon var isk och arg och högg efter mej när jag skulle lyfta henne på samma sätt som hon gjorde när hon var yngre, hon sprang och hoppade jättefint men fick med sej lite fler bommar än nödvändigt, 5 fel.
 
Demo var seg och gick på 1+2, för mycket för pinne tyvärr.
 
Morris och jag börjar komma överrens mer och mer, 3 fel och ingen final dock.
 
Sen började vi om med klasserna igen!
Ayla var på bra humör i andra eliten och rev endast arvika som stod som andra hinder i grunden. I finalen rev hon arvika IGEN  samt Vet. 
 
Stella fick för sej att hon skulle gå bra, hon rev arvika i grunden (jag ska elda upp arvika en dag...) ochi finalen rev hon Vet. 1+1 och en bra tid räckte till vinst och hon heter numera Arrows Champion Graffiti With Stencil!
 
Demo var inte piggare i andra svåren, 1 fel i grunden och i finalen fick vi 6... jag gav upp efter tredje felet och lät honom hoppa allt själv. Varav han rev lite mer.
 
Morris och jag tog oss igenom banan som ett team denna gång och 1+1 räckte till första pinnen!
 
Sen fick Demo hoppa lite höjd, 80cm tog en jättetrött Demo sej över.
 
Och Gabriellas Pip tog sej sin tredje pinne i andra kroken på 1+1, herregud säger jag bara :P
 
Sen såklart, fick världens sötaste Microbebis följa med mej hem, detta är lilla Vimla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela