Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Nu är man ledig!

Publicerad 2012-06-12 00:29:17 i Allmänt,

Ja helgen har varit galet slitig!
I lördags samlades vi ett gäng på dyltavallen för att dra igång första tävlingsdagen. Jag hade bara sovit 3 timmar så jag var inte alltför pigg, och kaninerna gjorde lite som dom själva ville så något superbra resultat blev det inte.
På lördan körde vi rak bana.
.
Petrus var nog gladast på plats och briljerade med att gå på endast 3+2 med snabb tid
.
.
Demo var en segpropp, men han är stabil på hindren så så jättedåligt gick det inte 5+2.
.
.
Isa var inte riktigt med på det här med att hoppa i lördags.. OPL
.
.
Sickan var heller inte så sugen på det här med hoppning 0+UT
.
.
Herr "Kan själv" Klotter gick helt OK på 2+2
.
.
Mayden hoppade UT i svår, men var inte särskillt sugen på hinder och hoppade väl kanske 2 hinder totalt.
Men är man söt som socker kommer man undan med vad som helst! ;)
.
.
Ayla hoppade precis som Mayden UT i svår då hon inte tävlat sedan i feb, hon är dock fin i hull och musklad så nästa helg blir det en elit. Resultatet minns jag inte då det var Karin som hoppade henne.
.
.
Sen fick jag även hoppa med Karins sparv då hon själv hade väldigt ont i ryggen, 1+1 blev det och det var otroligt kul
.
.
Lea sprang fort fort så som hon alltid gör, 3+0.
.
.
Sumo knatade på fint, 1+1 blev resultatet i UT medel, Sumo är numera en rätt stabil kanin... i medelsvår :)
.
.
Mick gick OK 0+2 i första, hon tog faktiskt pinne i andra lätten på 2+2.
.
.
Sedan blev det hem och försöka sova, jag lyckades nog skrapa ihop i alla fall 5 timmar.
På söndagen byggde vi upp krok och jag kände att detta kommer gå åt skogen, de kunde ju inte hoppa rak igår så då kommer detta inte heller gå, men se på fan jag kom hem med rätt mycket priser.
.
.
Demo gick först ut i eliten av mina, han hoppade klockrent på 3+1, varav ett fel var feluppsatt som han fick hoppa om och rev... vilket han förlorade cert på, vem hade satt upp hindret fel från början om inte mej själv? *svordom!*
.
.
Isa rultade på på 3+2, helt ok gick hon.
.
.
Petrus sprang full av glädje på 2+0 och fick pinne.
.
.
Sickan gick på 4.
.
.
Klottrus fick 5
.
.
Mayden var lika osugen på hoppning som dagen innan, hoppade UT i svår precis som dagen innan och gick opl precis som dagen innan, trots hejarrop från självaste sörmland!
.
.
Ayla minns jag inte resultatet från på denna klass heller, jag är värdelös på sådant :P
.
.
Lea gick kanonfint, 2+3
.
.
Mick gjorde sitt bästa, det är svårt när hindren försöker äta upp en, 4+3.
.
.
Sumo gick fint, minns inte resultatet dock, UT i medel
.
.
Sam sprang på fint! även han UT i medel
.
Sen var det dags för elit nr 2
.
.
Demo sprang på 2+0, han har utvecklats så fint killen!
.
.
Isa knallade på på 1 fel i grunden och låg i topp, ha-ha sa jag, hon håller aaaaldrig en final, vad gör hon, skutt, skutt och i mål på 0 fel och ingen korr, sista certet i krok och namnet är numera Eneboängens Ch Queen of Egypt Sun!.
.
.
Petrus sa "jag kan springa fort" och fick med sej några bommar för mycket svår nr 2, 3+2.
.
.
Klottrus sprang väldigt fort han också, och fick även han med sej en bom eller två för mycket, 3+3
.
.
Sickan suckade på pojkarna och visar hur man gör, 0+0 och första pinnen, vann gjorde hon också.
.
.
Mayden sa OK då, hoppade grunden men inte finalen, så gåre ibland!
.
.
Ayla sa SWOOSH!
.
.
(vadå tysk?, slank hoppkorsning med lite "Junk i the trunk" skulle jag vilja säga)
Lea sprang på rätt bra, 2+2 och pinne fick hon, och slog syrran gjorde hon med!
.
.
Mick gjorde sitt bästa... ibland :P... 5 fel
.
.
Sumo tycker medel är kul och hoppade på 1+0?
.
.
Sam var också glad i medel, vad han fick minns jag inte.
Det var resultaten för tävlingen!
.
.
Men idag var det bara att packa bilen med kaniner och hinder IGEN!.
Vi körde uppvisningshoppning på husdjurskvällen i hidingeskolan, lite lätt kaos med barn på banan ibland men det gick kanoners och det var uppskattat!
.
Men kvällen är inte slut där, jag ägnade mej även åt det här
Sickan var dock måttligt road, här ska det INTE bli några retliga snorungar, efter att ha bitit mej, studsat ifrån kängan x antal gånger, VÄGRAT lägga upp sej och till slut lurat in kängan i en filt så han inte hittade ut igen så gav jag upp... Funderade på att sätta henne bredvid en hane under natten för att få henne lite "gladare i hanar" *host*, men det orkade jag inte. Vi försöker imorgon igen.
Kängan är glad, pök hela veckan!
.
.
Alla bilder, förutom sista bilden som är en mobilbild, är fotade av Gabriella Ledin, TACK!

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela