Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Lea is best going solo

Publicerad 2012-11-25 21:29:40 i tävlingsresultat,

oj oj oj, tävlade igår och fick med mej tre pinnar som jag trodde jag skulle få på helt andra kaniner.
 
Morris och Vimla hoppade Lätt, Morris hoppade på 1+0 och kom tvåa och blev ÄNTLIGEN medel!
Vimla gjorde stor show av att nolla grunden mellan glädjerus och skutt och sedan hoppade hon lika säkert i finalen, ungefär tills vi kom till kyrkankombinationen där hon sackade och jag beslutade mej för att korrigera. Problemet med Vimla är att hon har väldigt lite erfarenhet av tävlingar och hoppning öht så när jag korrigerade så försvann all framåtanda. Jag puttade på henne, eller fingrade henne i baken (mina puttar är typ fyra lätta fingrar i baken ;-) ).
Du skjuter kaninjäveln upp ryggen och begraver huvudet snett under sej som ett jävla bökande vårtsvin!
jag tror att alla som sett en brunstig hona vet vad den posen betyder, vilket håll kaninen håller huvudet snett åt visar åt vilket håll kaninen tänker tippa åt i den brunstrullning som när som helst kommer inträffa.
 
Kaninen är 5 månader gammal, okej att hon blivit könsmogen men hon ska bannemej inte bli brunstig.
Det var bara att backa och hoppas att kaninrackarn fattade vinken.
efter en stund gick hon framåt igen och även om hon inte hade fått upp ordentligt med fart för att ta sej säkert över kyrkan så gick det bra och vi fick våran första pinne.
 
Sedan hoppade jag svår med Sickan, Demo och Lea, jag hade väntat mej en pinne på kanske Sickan eller Demo, men Lea trodde jag inte på (jag har fortfarande svårt att fatta att min tysk kan hoppa).
 
Sickan, Demo och en oeatusiastisk matte briljerade med en 7-8 fel i grunden, vad demo fick i finalen minns jag inte men sickan fick ett i finalen (japp, knäppkaniner).
 
Lea däremot var överallt och ingenstans och det kändes som att hon skulle kunna tagit sej an elit itsället för svår, jag var dock osäker på om hon skulle hålla på banan men när vi klarat fyran i finalen visste jag att pinnen var vår på 3+1.
Lea har nu en pinne kvar till elit och får jag inte in det i min tjockskalliga hjärna snart att hon faktiskt inte bara KAN hoppa utan faktiskt är bra på det så får jag nog be någon banka in det i skallen på mej.
 
Idag var jag och tränade med klubben, eller jag tränade Vimla, dumpade Sune på Jenny och spikade i märlor på lite av klubbens hinder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela