Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Kaninpresentation #6| Arrows Masterpiece of Graffiti

Publicerad 2012-10-12 19:06:35 i Kaninpresentationer,

Arrows Masterpiece of Graffiti "Klotter"
Klotter är född den 18 maj 2009. Han är en G/S japantecknad vädurskorsning med vita tecken efter Solhems Gd Ch Shadow of Cheops och Queen Divatrix.
Klotter är kullbror till min Stella, men Klotter hade jag aldrig tänkt spara, jag skulle ha en hona och resten skulle säljas.
Som unge var Klotter stor och tuff så det var inte förvånande att Karin föll för honom och han fick följa med henne hem.
Dock har jag aldrig träffat en envisare kanin och Karin och han drog aldrig riktigt jämnt. Det blev så några gånger att Karin och jag bytte kaniner på banan, och jag bytte alltid till mej Klottrus, just för att på något vänster så passade vi riktigt bra ihop. Första gången vi tävlade gick han på 0+1 i medel och kom tvåa, gud så vi skrattade.
 
Så blev det ett par gånger, jag tävlade Klottrus och Karin tävlade någon av mina honor, enbart för skojs skull.
 
(Liten skit-Klotter ville inte hoppa vatten våren 2010.)
 
Mars 2011 så dog min Fabian hastigt och helt utan förvarning och ungefär då bestämde sej Karin för att omplacera Klotter. Jag ville ha Klotter, det visste jag, men jag visste inte riktigt om jag var beredd på en ny kanin så snart och därför tvekade jag väldigt länge. Det var först när Karin sa att hon hade en intresserad från norge som jag blev tvungen att bestämma mej. Efter en väldigt misslyckad tävling följde Klotter med mej hem och sedan dess har han varit min.
 
Klotter och jag har gjort många väldigt fina finallopp, vi har bla en pokal från sörmland som gick till bästa lopp i rak svår, ett nollat lopp på 11 sekunder gav oss det priset. Dock är Klotter Klotter, och det går aldrig att lita på att han kommer prestera.
 
 
Jag brukar säga som så att Klotter är inte bra på någonting förutom att vara Klotter, för han är en otroligt knepig kanin att förstå sej på om man inte känner honom. Han vill helst göra allting själv och gärna i en väldig fart. Han är gosig och snäll, men blir lätt grinig om man försöker bestämma över honom. Jag minns speciellt en gång när jag hoppade höjd och hade flera kaniner anmälda, Klotter har aldrig varit elak eller dum i transportburen så jag var nog en aning för nonchalant när jag öppnar hans bur och stoppar ner händerna. Där small det och Klotter klöv min tumme rakt itu, givetvis blev jag sur och sa till honom när jag väl fått ut honom ur transportburen att "nu fan får du minsann ta 70 annars är det klippt!". Givetvis sa jag det med en glimt i ögat men Klotter hade bestämt sej för att bevisa för mej att han faktiskt kunde och över 70 for han i första. Vill Klotter finns det inte någonting som kan stoppa honom.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela