Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Kullar

Publicerad 2012-10-23 07:18:00 i Allmänt,

eftersom jag har världens bäbisnojja tänkte jag skriva lite om vilka kullar jag har planerade, och detta kan bli ett långt inlägg så ja, läs det ni vill och om de kullar ni är intresserade av.
 
En kull som inte alls är så långt bort just nu är:
 
Arrows Ch Graffiti With Stencil + Everlasting Love
Arrows Ch Graffiti With Stencil "Stella"
U: Queen Divatrix
E: Solhems Gd Ch Shadow of Cheops
Rak: Elit 1C
Krok: Elit 4 C Champion
Höjd: Elit 70
Längd: Elit 240 1C
 
Stella är i mina ögon den ultimata hoppkaninen. Hon är stor och lång med lång ben och är allmänt snygg. Utöver detta är hon en riktigt klippa på banan, inget hinder är för stort för henne och hon tvekar aldrig när hon bestämt sej. hon har två 4de platser på SM (krok och längd) och en hel drös andra meriter.
 
Everlasting Love "Petrus"
U: Saharas Diamant
E: Jafar
Rak: Elit
Krok: Elit
Höjd: Elit 65
Längd: Elit 200
 
Jag kan inte beskriva Petrus på något annat sätt än nallebjörnen som hoppar på ren vilja.
Petrus har kommit en lång väg från rädd liten parvel som var rädd för hindren till en kanin som älskar att hoppa och är elitklassad i allt. Petrus har alltid varit en kanin som sprattlar mycket och rivstartar i luften innan jag ens hunnit sätta ner honom. Detta är något jag uppmuntrat då han behöver vara på det lite heta lite studsiga humöret på banan. Petrus har aldrig startat SM och kommer heller inte att göra.
 
Jag tror på lagom stora studsbollar som kommer vara jätteroliga i händerna på både nybörjare och erfarna kaninhoppare.
 
Paras: 18 Nov


Simoneholms Liquid Leather + Sherlocks Nattens Demon
Simoneholms Liquid Leather "Lea"
U: Svarta Sara
E: Simoneholms Wind of Change
Rak: Svår 3p
Krok: Svår 1p
Höjd: Ej Elit (aldrig startat)
Längd: Ej Elit (aldrig startat)
 
Jag var jättesugen på Lea när Karin tog kullen, skulle vara jätteroligt att ha en tyskkorsning att avla på, men samtidigt tyckte jag lite att jag ska ju inte ha en klumpig halvtysk. Jag stod emot bra länge, men när jag fick debutera Lea och vi tog två pinnar på samma gång så kunde jag helt enkelt inte hålla mej längre och med hem följde en svart hårig klump. Sedan dess har det bara escalerat och nu är hon läskigt nära eliten.
Lea växte snart på sej och idag är hon något grövre än en typsik hoppkorsning, men hon är lång i kroppen och med en rejäl vilja och jag tror att hon kan ge mycket för hoppaveln.
 
 
Sherlocks Nattens Demon "Demo"
U: Grenens S Ch Pacifica
E: Grenens Ch Impression of Diamonds
Rak: Elit
Krok: Elit 1C
Höjd: Elit 85 2C 1SM
Längd: Ej Elit
 
Demo är i grund och botten en ganska seg harkorsning men ibland får även han upp farten och då är inget hinder för stort.
 
Det här kommer bli jätteroliga hoppkaniner, och jag tror precis som den andra kullen att detta kommer bli jätteroliga hoppkaniner för både nybörjare och erfaren!.
 
Paras: 9-10 Feb

 
Sedan kommer jag även ta om den här kullen:
 
Grenens Made Up Fairytale + Grenens Ch Above Heaven
Grenens Made Up Fairytale "Mayden"
U: Queen Divatrix
E: Flamencos Gh Ch Ametist
Rak: Elit 1C
Krok: Elit
Höjd: Elit
Längd: Elit
 
Grenens Ch Above Heaven "Ascot"
U: Laylocks Öga För Öga
E: Ch From Above
Rak: Elit 5C
Krok: Elit 2C
Höjd: Elit
Längd: Elit
 
jag kan inte säga annat än att denna kull blev en fullträff gånger två, och även om jag inte brukar gilla uppföljare tar jag nu om den här kullen. Alla tre ungar ur den första kullen blev jättehärliga!.
 
Paras: Vår/Sommar 2013
 
Min Arrows Mayday Mayday gick från lätt till svår på 2 veckor
Gabriellas Arrows Mad Piper tog pinne på debuten och hoppar jättehäftigt!
Idas Arrows Highland Reggae tog också pinne på debuten och har totalt missat kanske 3 pinnar
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-23 12:48:14

lånar du ut mårris till avel när han har blivit äldre?

Svar: Till rätt hona så är det mycket möjligt
Linnea Jansson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela