Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Kaninpresentation #10| Sherlocks Nattens Demon

Publicerad 2013-04-20 15:00:00 i Kaninpresentationer,

Sherlocks Nattens Demon
Demo är född 18 aug 2010, han är en viltgråbrokad harkorsning efter Grenens Ch Impressions of Diamonds och Grenens S Ch Pacifica.
Efter att min älskade Pricka försvann så sa jag 'aldrig mer en hare', och ändå sitter jag nu här med världens roligaste harkorsning, hur gick det till?.
 
Demo kom på foder till mig när Sandra hade svårt att få ungarna sålda, och vi kom inte alls överrens. Jag tackade gudarna att han bara bodde hos mig på foder, för jag såg inget lockande alls i den lilla skrangliga haren.
 
Det dröjde dock inte särskillt länge förrens Sandra kom och hämtade honom, för han skulle levereras till sin nya ägare.
Av någon anledning flyttade han dock inte, utan blev kvar hos sandra, varför vet jag inte och det är inget jag grävt vidare i.
Sedan bara blev det så en dag att jag åkte till Sandra och hjälpte henne träna hennes bäbisar, varav jag fick prova Demo, som aldrig i sitt liv sett ett hinder men bara sådär hoppade en hel lättbana utan problem.
Demo kom ännu en gång till mig då jag inte kunde hålla mig och även om vi bara hann tävla en gång innan han flyttade vidare på riktigt så var det en kul upplevelse.
Demo har dock aldrig varit den mest personliga kaninen och han tar inte särskillt mycket plats, därför tog det inte lång tid innan jag gick vidare med mitt och tiden med Demo var ett minne blott.
Men på SM 2011 hade Sandra med sig en extra transportbur, och jag fick höra att hon skulle få tillbaka Demo, han hade tydligen huggit sin ägare och hon ville inte ha kvar honom. Jag kunde inte alls få ihop det, snälla, harmlösa Demo vet inte ens hur man gör sådant. Svaret fick jag när jag fick en mager och rädd harpalt i famnen som bara utstrålade stress.
 
Det var inte att diskutera, Demo skulle få komma till mig igen, och den här gången skulla han stanna på riktigt.
 
Demo åt upp sig och blev en glad kanin igen på rekordtid.
vi började hoppa och utvecklas och idag är han Svensk mästare i höjd där han även har 2 cert, minimästare i krokig bana och en kompis för livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela