Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Tävlat, wohoo

Publicerad 2013-04-14 22:25:00 i Allmänt, tävlingsresultat,

Känns som att man börjar komma igång nu.
 
Lördag var ett helvete att arrangera tävling, regn, rusk och slask.
Jag ska bespara er resultaten därifrån för på 8 kaniner fick jag 1 pinne
japp, ja tar igentligen nederlag, om det inte varit så att jag kände mig som en nybörjare och bara förstörde för mina kaniner. Sen var inte stämningen särskillt bra.
Nä lördagen glömmer vi.
 
Idag (söndag) var en betydligt skönare tävling, solen tittade fram ibland och inget regn, lite vind men inte så farligt.
Det var så att jag knappt vågade känna efter när jag vaknade på morgonen, hur död är kroppen efter en kall dygnsur dag liksom, lägg till sömnproblem i några nätter innan det och ni förstår ens ångest på morgonen. Trots det inga "Ska jag stryka mig?" tankar som jag normalt sätt annars alltid tänker innan jag tagit mig ur sängen på morgonen. Jag såg fram emot en till dust med Tysken som jag inte lyckats med igår.
Upp och klä på sig bara, och jag kan säga att fötterna var döda, gjorde så förbannat ont att gå.
 
 
 
Vi började med krok lätt, där Vimla dubbelnollade enkelt och vann och gick upp till medel.
 
Sedan krok lättny, där tysken gick OK på 2+0 och tog första pinnen
 
Sedan byggde vi om till elit.
Demo lyfte sin tjocka mage över 5 hinder och rev 7.
 
Ayla var fortfarande arg sen igår men gick ok 3+2?
 
Sam gick ruskigt bra på 2+2, känns som att fyra år på banan har gett lite, jag har äntligen börjat hitta rätt knappar på killen, synd att jag inte gjort det tidigare, då kanske vi kunnat plocka några cert i alla fall, nåja, vi får nog nöja oss med det vi har.
 
Vi sänkte till svår, Där Mick sprang på jäääättemånga fel och jag lyckades coacha Klotter genom på 3+2.
 
Sänkte yttligare ett snäpp och det blev dags för medel.
 
Morris sprang säkert på 0+0 och vann
 
Tara och jag slogs som vilda bestar men hon började hoppa ordentligt när jag inte gav mig, 7 fel fick hon. Skiter totalt i om hon river, den dagen vi kommer överrens kommer inte hindren vara några problem, för nu hoppar hon ur jättedumma vinklar och kommer fel och allt möjligt bara för att jag fokuserar på EN sak, FRAMÅT.
 
Lätt nr två fick jag slåss igen, men denna gång med tysken. Tysken bestämde sig för att jag tänker INTE gå åt det hållet, varav jag vägrade lyfta och bara tvingade henne över. Någon är van vid att få som denne vill.
Det är bara att gilla läget, hoppa ordentligt och allting blir 100ggr lättare typ. Nåja 0+0 och första vinsten och pinne nr två.
Bilderna är plåtade av Linnea Porsemo
 
Huga, jobbiga dagar, men nu får jag vila, ett tag i alla fall för imorgon ska vi hämta 450kg hö (YAY).
 
Kollade Stellas barn när jag kom hem, ska kolla Leas och Maydens sen också.
En bäbis har gjort någonting med en tå märkte jag för några dagar sedan, den är helt svart och kommer förmodligen dö helt och trilla av (tån, inte bebisen).
 
Och för er som läser min blogg. Jag behöver namnhjälp
Kulltemat är Let och namnet ska vara på engelska, inte för långt och innehålla ordet Let.
Namnen som redan finns är:
Live and Let Go
Never Let me Go
Let forever be
 
Peace OUT

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela