Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Tävlat

Publicerad 2013-02-19 18:41:38 i tävlingsresultat,

efter en och en halv månads uppehåll grävde jag fram mina kaniner och åkte och tävlade i lördags, och när jag skiver "grävde fram" MENAR jag grävde fram.
Tänk er att gå fram till sin bästa hoppkanins bur och se att den är tom, tills halmen flyttar på sig... *Smack head against wall*.
 
Nåja, vi rullade till viagården, som jag dagen innan förberett genom att köra ut stolar och bord ut lokalen och rullat ut mattor, slitgöra, men enklare att göra dagen innan.
 
Ingen kanin trivdes i lokalen kan jag säga, de spände sig och tyckte det var olustigt, synd att det nog var sista inomhustävlingen för ett tag för det hade varit roligt att tävla där igen och få kaninerna att slappna av lite.
 
Nåja.

Sam sprang på 6+3 och kom tvåa
Ayla sprang på 6+4? och kom trea
Stella gick på 7+?
Mayden minns jag inte mer än att det gick fort...
 
Svåren dömde jag , så Karin hoppade med Demo, som lunkade på vääääldigt många fel.
 
Msv hade totalt 7 starter, Morris och Lea var de enda som kom i mål... Lea vann på 3+1 och gick upp till svår och Morris gick på 6+3, han har inte hoppat så mycket inomhus och har precis börjat slappna av, gick riktigt fint sista halvan av finalen.
Sickan brunstade så henne orkade jag inte bråka mer med.
 
Vimla hoppade inne för första gången och även om hon gick helt OK så vågade hon inte riktigt stampa av ordentligt i grunden, i finalen var hon betydligt mer samma gamla Vimla så 7+1.
 
Sen efter prisutdelningen tvekade jag inte med att skrika "Alla örebroare måste stanna kvar och hjälpa till att städa undan" det blev så tyst att man nog kunde höra en knappnål falla, men när vi kom igång med städandet fyfan så fort det gick och fy sjutton så bra alla jobbade på!. Tummen upp till alla hängivna ÖLKHare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela