Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Varför gör jag det här?

Publicerad 2014-12-24 00:49:14 i Allmänt,

... Det är inte för att tjäna pengar...
 
 
 
 
 
Det är min terapi.
 
 
Jag är nog inte ensam med ett tufft förflutet, och jag är absolut inte ensam med att ha blivit wronged by the system lite för många gånger. Exakt vad som hände kommer jag inte gå in på, bara att det som hände lämade mig en aning ärrad, förmodligen för livet.
 
Det här är inget snyftinlägg, utan jag vill bara klargöra för er som undrar, att jag inte gör detta för pengar.
 
Jag har alltid varit en kreativ människa, och även om jag känner mig inkapabel till att skapa något mästerverk på något plan så brinner jag för vissa saker.
 
Att skapa i trä är något jag alltid älskat, i högstadiet var jag enda tjejen i träslöjden.
Jag har också länge haft tanken på att bygga hinder för försäljning, och något jag alltid varit mycket bestämd med är att dessa hinder absolut inte får kosta mer än absolut nödvändigt men fortfarande vara i bra kvalitét.
 
Räknar man på materialkostnaderna för ett hinder så tar jag ut ca 100:- i arbete per hinder, dessa pengar går direkt till mina kaniner, så jag tjänar alltså inga direkta pengar på detta.
Ett budgethinder t.ex. kostar 100:- och där tar jag inte ut något för arbetet.
 
Kort sagt jag gör det för att det är kul, jag får en sinnesro som är bortom denna värld när jag står i källaren och lyssnar på musik samtidigt som jag får skapa med mina händer, och efter några dagar är min skapelse klar och redo för världen.
 
Jag är på god väg med flera hinder, jag har inte annonserat något utöver vad jag skrev i tidigare inlägg, så ni som läser, om ni är intresserade råder jag er att tinga ett hinder.
 
Dessa är på G:
En grön/svart 6:a 80cm (anpassad till ALLA klasser inom SKHRF: 15-30-45-65-80) 700:- denna har ej fått färg ännu, så önskas en annan färg går det bra.
En rosa/svart 6:a(anpassad till ALLA klasser inom SKHRF: 15-30-45-65-80) 700:-
En Gul/Svart 4:a 60cm 500:-
En Röd/Svart 3.a 40cm 400:-
En Blå/Svart 3:a 400:-
 
samtliga kan levereras till Kista 3/1

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela