Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Inte lyckad kull

Publicerad 2015-01-01 12:27:53 i Allmänt, Avel,

Det går kanske inte sådär jättebra just nu.
 
Vimla satte äntligen igång att bädda imorse, på dag 33.
Jag blev jätteglad och kände hur en av de där stora tunga stenarna lyftes från mitt bröst.
 
Dock tog det en stund innan hon väl kom igång, och när hon väl gjorde det tog det ännu längre tid innan det faktiskt hände något alls. hon satt länge med nosen under sig och värkarna var riktigt tydliga, sen började hon helt plötsligt slafsa i sig en moderkaka (exakt det man vill se när man dricker sitt morgonte..).
 
Hon skuttade dock snart därifrån, inga ljud från ungen så jag förstod ju att den var bortom all räddning, och mycket riktigt.
 
En stor blå, väldigt fin bäbis men väldigt stor låg väldigt stilla i boet.
Vimlis var på ungen flera gånger, tvättade och rafsade på den för att få igång den, men såklart hände inget.
 
Nu har jag plockat bort ungen och Vimla är i full gång med att städa buren från blodrester, det är sjukt vad dem är effektiva, allt med minsta droppe blod på äts upp och lukten elimineras.
 
Så nä, avelsåret 2015 kan ju bara bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela