Arrowshk

You give up a few things, chasing a dream.

Kaninpresentation #14| Grenens Trial To Triumph

Publicerad 2015-01-10 17:05:00 i Allmänt, Kaninpresentationer,

Grenens Trial To Triumph
Vimla är född 25 maj 2012. Vimla är efter Grenens Ch Dreamer of Paradise och Grenens Gd Ch Magical Fairytale.
 
Jag har länge varit sugen på både ett Irisbarn och ett Microbarn, så då slog jag två flugor i en smäll och skrev till Tina och frågade om det kanske fanns en fin japanhona åt mig (jag har alltid gillat japan).
Och visst fanns det det.
 
Världens minsta lilla Vimla flyttade hem till mig på en tävling, hon var redan från början väldigt kaxig men hon var aldrig elak.
Vimla är rakt igenom en väldigt vänlig kanin, hon kan morra om hon känner sig trängd, men annars är hon som sagt en väldigt snäll kanin.
 
 
Vimla växte upp till en väldigt nonchalant hoppkanin, hon brydde sig inte nämnvärt över plutthindren som stod i hennes väg. Lätt gick fort, och snart var vi i medelsvår. Det gick inte lika bra.
 
Vimla försökte fortfarande hoppa hindren som om de inte var alls större än ett lätthinder, och bommarna flög. 
Vimla fick vila, hon fick några månaders paus och sedan tog jag med henne igen.
 
Det var som om någon tryckt på en knapp, helt plötsligt var medelsvårhindren inga problem längre, de seglade hon lätt över, både dem långa som dem höga.
 
Vimla tog sedan pinne på svårdebuten, och nu har i tyvärr inte startat så mycket mer efter det, så vi hoppas på att 2015 blir ett bra år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jansson

Kaninhopparnörd på riktigt blir man först när man kan stå rakryggad och säga det högt.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela